Обликовање светле будућности: најсавременије стратегије за раст
Дигитални часопис
  • Почетна
  • Странице
    • Блог
    • Есеји ученика
    • Радионица
    • Наука
    • Уметност
    • Спорт
    • Игрице
    • Кутак за пријатеље часописа
    • Занимљивости
  • О часопису
  • Контакт
Subscribe
Font ResizerAa
Дигитални часописДигитални часопис
  • Contact Us
  • Donate US
Претрага
  • Home
  • Categories
  • More Foxiz
    • Donate US
    • Blog Index
    • Contact Us
    • Complaint
    • Sitemap
Follow US
Дигитални часопис > Блог > Занимљивости > „Технике римског сликарства“
ЗанимљивостиНаукаУметност

„Технике римског сликарства“

admin
By
admin
Ажурирано: фебруар 2, 2025
Share

Већина римских слика урађена је у виду фресака. Иако је метода за њихово извођење доживела извесне промене, уобичајени процес се састојао у претходној припреми зида наношењем три слоја малтера, мешавине креча и песка и дебелог слоја вулканске пацолане. Потом се додавао креч помешан са мермерним прахом. Када се осуши, та површина је глачана комадима мермера, камена и платна како би се уклониле неравнине на зиду. Након припреме, на претходно навлажену површину наносила се боја. На тај начин, док су се прва два слоја сушила, долазило је до хемијске реакције са бојом и стварао се танак слој калцијум карбоната, који је омогућивао добро очување фресака и беспрекорно приањање боје уз зид.

Боје које су користили биле су минералног и органског порекла. Црну су добијали из органских супстанци; сиве и љубичасте из мешавине разних врста земље; зелена је потицала из мангана; црвена из цинобера; бела из калцијум карбоната; плава из силиката бакра, а окер и жуте из оксида гвожђа. Те боје су, пре наношења на зидове, биле дробљене, мешане и растваране у води са мало лепка.

Штафелајно сликарство било је ређе. Рађено је на платну и темпером, а као везива за мешање боја кориштени су: лепак, гума, јаје, млеко, па чак и уље. У неким приликама, штафелајне слике рађене су техником енкаустике, веома распрострањене у хеленистичкој Грчкој, где су боје растваране у топлом воску и наношене пре него што се он осуши. Римљани су користили и комбиновану технику: припремали су дрво као да је фреска и на њега наносили темперу.

Чувено зидно сликарство настало је између последњих година Републике и првих година Царства, приближно између 150. године пре нове ере и 98. године нове ере. Значајни узорци сачувани су из тог периода налазили су се у три града Кампаније: Херкулануму, Помпеји, и Стабији, који су затрпани ерупцијом Везува. У Риму постоје и слике пронађене у области Палатина.

Текст писала : Софија Јовановић 6/2

Подели овај текст
Facebook Email Copy Link Print
Предходни текст „Сликарство старог Египта“
Следећи текст „Доситеј Обрадовић“

Оснаживање сутрашњих лидера кроз разумевање развоја и учења детета

Прочитајте више

Скорашњи чланци

Моја мајка
јун 2, 2025
,,Шта ћу бити кад порастем?“
јун 2, 2025
Зомби- Тајна Канарских острва
јун 2, 2025
Новогодишња ноћ
јун 2, 2025

Такође, могло би вам се допасти

ЗанимљивостиНаука

Свемир -вечита тајна

мај 18, 2025
Занимљивости

Сећање на учитеља Бебу

фебруар 3, 2025
Уметност

Тренутак у времену

март 19, 2025
Уметност

Новогодишње честитке

фебруар 6, 2025

Претплатите се на наш билтен да бисте одмах добили наше најновије чланке!

  • О часопису
  • О школи
  • Контакт

Made by IM web & graphic design with love.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?