Обликовање светле будућности: најсавременије стратегије за раст
Дигитални часопис
  • Почетна
  • Странице
    • Блог
    • Есеји ученика
    • Радионица
    • Наука
    • Уметност
    • Спорт
    • Игрице
    • Кутак за пријатеље часописа
    • Занимљивости
  • О часопису
  • Контакт
Subscribe
Font ResizerAa
Дигитални часописДигитални часопис
  • Contact Us
  • Donate US
Претрага
  • Home
  • Categories
  • More Foxiz
    • Donate US
    • Blog Index
    • Contact Us
    • Complaint
    • Sitemap
Follow US
Дигитални часопис > Блог > Есеји ученика > Значај Ћирила и Методија
Есеји ученикаНаука

Значај Ћирила и Методија

admin
By
admin
Ажурирано: март 19, 2025
Share

 Ћирило и Методије су познати учитељи широм Европе, описменили су много народа, образовали многе људе и о њиховим делима и њиховом раду прича се и дан данас. Њихови животи су описани у многим књигама, а једна од напознатијих је „Хазарски речник“.

         Великоморавски кнез Растислав одлучује да се обрати за помоћ византијском царству, на чијем челу је био велики владар Михајло III. Михаило III им је послао учену солунску браћу Ћирила и Методија.

        Ћирило (Константин Солунски, или Константин Филозоф (827-869) и Методије (815-885) су рођени у Солуну, али су били окружени словенским народима тако да су научили њихове дијалекте. Ћирило је био светитељ источног хришћанства, грчки представник у хазарској полемици, један од апостола словенске писмености. Седмо дете Леона Друнгара, који је у Солуну обављао војничке послове. Живео је у време када су владали икономрсци. Имао је најбоље наставнике математике, физике, филозофије. Методије је био грчки хроничар хазарске полемике, један од словенских апостола и светитеља источнохерцеговачког хришћанства, старији брат Константина Солунског, Ћирила.

        Њихова мисија у Великоморавској је трајала 40 месеци и била је верски и црквени подухват. Они су створили нови језик, старословенски. На том језику преводили су црквене текстове, богослужбене књиге и образовали су људе. Њихово прво писмо била је глагољица. Направили су их пре позива  да описмене словенски народ док су правили ,,ћелије“ писма на малоазијском Олимпу. Језик варвара се није уклапао, а браћи није ишло од руке. Покушавали су да направе нову азбуку, али узалуд. Пало им је напамет да раставе азбуку, па да је поново саставе. И тако је настало прво писмо, глагољица.

        Ишли су са својим ученицима и следбеницима на разна путовања, где је сваки корак слово, свака путања реченица, а сваки застој број у књизи. Много пута су улазили у расправу са тријезничницима. Мисија Ћирила и Методија успева када у Великој Моравској Папа Хадријах II проглашава словеснки језик као богослужбени. Успели су да описмене већину народа, а у другу генерацију ученика солунске браће спада Црноризац Храбар који је написао „Слово о писменима“. То је дело које се сматра првом словенском филолошком расправом. Представља полемику са грчким научницима. Црноризац наводи да постоји веза између грчког писма и словенског писма и брани словенски јези и словенску азбуку.

        689. године Ћирило умире у једном од грчких манастира у Риму. После његове смрти, Методије одлази у Панонију код кнеза Коцеља. Тамо је добио звање панонско-сремског надбискупа. Германски бискупи га преваром одводе на суд и држе га до 874. године. Док су га бичевали он је мислио о другим стварима, о Хомеру и Светом Пророку Илији, о Александру Македонском. Те године се враћа у Велику Моравску у којој тада влада Сватоплух, противник словенске писмености. Методије, свеједно, наставља борбу за словенски језик. Када је Методије умро 885. године, њихови ученици су се раширили по свету да шире словенски језик. Ученици Ћирила су саставили ново писмо по угледу на велика штампана слова грчког писма, а име је добила у његову част, ћирилица.

        О значају Ћирила и Методија за словенски језик и културу говоре њихова дела. Створили су нову азбуку, језик и образовали словенски народ, од којих је много наставило њиховим стопама. Ћирило и Методије су много помогли словенском народу описменивши га. Никада нису посустајали, увек би гледали право и тражили решење.

Текст писао :

Саша Лукић 8/2

Подели овај текст
Facebook Email Copy Link Print
Предходни текст Мода 2021.
Следећи текст Избирачица

Оснаживање сутрашњих лидера кроз разумевање развоја и учења детета

Прочитајте више

Скорашњи чланци

Моја мајка
јун 2, 2025
,,Шта ћу бити кад порастем?“
јун 2, 2025
Зомби- Тајна Канарских острва
јун 2, 2025
Новогодишња ноћ
јун 2, 2025

Такође, могло би вам се допасти

ЗанимљивостиНаука

Ретке и угрожене биљне врсте у Србији

јун 2, 2025
Есеји ученика

„Крв живот значи“

фебруар 2, 2025
Есеји ученика

Моја чудесна справа

март 19, 2025
Есеји ученика

Када бих имала чаробни штапић

март 19, 2025

Претплатите се на наш билтен да бисте одмах добили наше најновије чланке!

  • О часопису
  • О школи
  • Контакт

Made by IM web & graphic design with love.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?